앙드레 휘슬러 개인전 “난폭하게 준비된 Outrageously Ready”
"

"난폭하게 준비된 Outrageously Ready" 은 갤러리에 트립티치를 창조하여 서로를 투사하는 세 개의 비디오를 보여주는 형식이다. 비디오/퍼포먼스로 된 3장의 트립티치형식은 중세와 르네상스시기의 옆으로 이은 판넬에 그림이나 조각을 세긴 형식에서 그 의도를 찾아 볼 수 있다.

비디오 트립티치의 구성은 다음과 같다.
Domesticated in her Animality (2002)- 45 mn
Little Red Riding Hood (2004)- 20mn
The Venus in Furs (2006)- 20mn

비록 세 개의 비디오들은 서로 다른 시기와 장소에서 제작되었지만, 그것들은 서로 연관되어 있으며, 연속성을 갖는다. 처음에는 연결되지 않지만 병렬되어 전체가 된다.

" 난폭하게 준비된 Outrageously Ready"은 배경이 차가운 타일에 하얀 불모의 육체인 친근한 공간을 다룬다. 그것은 난폭한 바깥 세상을 직면하기 전에 난폭하게 준비하는 것에 관한 것이다.

Domesticated in her Animality, 2002, video, 45 mn

장소 : 서울 - 숙명여자대학교 문신미술관 빛 갤러리

일정 : 2009년 3월 10일(화) - 2009년 3월 22일(일)
전시시간: 10:00~17:00



" The video lasts 45 minutes. I look in the video camera as if it is a mirror. The video camera becomes a conduit from the private space to the public place.
I pluck my eyebrows, one hair after the other, one by one. At first the process is constructive, the eyes get bigger, the face prettier. But the process does not stop and suddenly removing hair one by one becomes destructive.
A simple act of everyday becomes definitive."

Little Red Riding Hood, 2004, video, 20mn


" I am afraid of lipstick. I am afraid of the big lips reddened by the stick. I am afraid of the half opening red lips. I am afraid of red-pursued lips, of blood red tight lips. They open up and I step back. They seem so dangerous, so dominant, so overpowering, and so oily. When a lady with red lips talks to me I can’t hear anything, I can’t see anything except her big red lips moving obsessively. They open and close open and close tirelessly, rudely. I have to concentrate, to stop looking at her lips, she will see, she will understand, I look stupid, I don’t understand anything, it is too late."

Ref: Little Red Riding Hood, Contes en vers, Charles Perrault (1628-1703)

The Venus in Furs, 2006, video, 20mn

"It was a large oil painting, done in the robust full-bodied manner of the Belgian school. Its subject was strange enough. A beautiful woman with a radiant smile upon a face, with abundant hair tied into a classical knot, on which white powder lay like softhoarfrost, was resting on an ottoman, supported on her left arm. She was nude under her dark furs. Her right hand played with a lash, while her bare foot rested carelessly on a man lying before her like a slave, like a dog"

Ref: Venus in Furs, Leopold von Sacher-Masoch (page 59, Blast Books, New York)

Andree Weschler

Born 1963, Haguenau, France

SOLO EXHIBITION

2009 Outrageously Ready, Moonshin Museum of Arts, Sookmyung Women University, Seoul, Korea [up coming]
2007 Between The Hairy Virgin and The Venus in Furs,
24HRART Northern Territory Centre for Contemporary Art, Darwin, Australia
2004 Sexuality and Religion: Once upon a Time in a Time, Front.Room.Gallery, Singapore
2002 Domesticated in her Animality, Pepper’s Gallery, Tokyo
2000 Between the Hair and the Stone, Pepper’s Loft Gallery, Tokyo
2000 Modesty, Snugly, Tokyo

Biography

www.andree-weschler.com

앙드레 휘슬러의 작가적 노력은 수용할만한 사회적 구성의 경계들을 탐험하려는 육체를 이용하는데 초점이 맞추어져 있다. 행위하는 신체는 탐험의 도구로 이용되며 종종 물질 그 자체가 된다. 그녀의 작업은 육체적 차이들에 대한 그녀의 행위를 읽는 데에서 관객들에게 도전을 또한 시도한다.

프랑스에서 태어나 10여년 이상을 아시아에서 살면서 작업을 진행해 왔다. 싱가폴, 호주, 프랑스 파리 보자르에서 수학하고 2000년 이후 싱가폴, 태국, 말레지아, 일본, 중국, 한국, 호주, 핀란드, 홍콩, 아르헨티나, 칠레 그리고 영국에서 국제적인 미술 활동들에 초대를 받아왔다. 그녀의 미술은 드로잉, 비디오아트, 사진, 퍼포먼스와 설치들로 구성된다.

2009년에 그녀는 스코틀랜드 글라스고우의 국제 라이브아트 리뷰에 작품을 선보이며 한국 서울의 문신미술관과 프랑스 파리 씨떼 국제 레지던시에서의 전시를 앞당겨 두고 있다.

 

   
(140-742) 서울특별시 용산구 효창원길 52 숙명여자대학교 Tel: 02) 710-9280 / Fax: 02)2077-7501
CCopyright ⓒ 2004 Moonshin Museum. All rights reserved.